Қытай мектептеріндегі буллингтің алдын алу және оны жою үшін қалпына келтіру әділеттілігін қолданудың негізгі логикасы мен әлеуетті құндылығы
DOI:
https://doi.org/10.47344/hswg0416Кілт сөздер:
қалпына келтіру әділеттілігі; мектептегі буллинг; қатынастарды қалпына келтіру; мектептік білім беру; мектептегі буллингті басқаруАңдатпа
Мектептегі буллинг жағдайларының жиі кездесетінін ескере отырып, Қытай үкіметі соңғы жылдары бұл мәселенің алдын алу және оны жою бағытында белсенді жұмыс атқаруда. Мектептегі буллинг жеке адамдарға зиян келтіріп, құрдастар арасындағы қарым-қатынастарды бұзады. Сондықтан бұл мәселе тұлғааралық қарым-қатынастарға келтірілген зиянды жоюға бағытталған қалпына келтіру әділеттілігінің негізгі қағидаларына сәйкес келеді. Қалпына келтіретін әділеттілік құрбандардың сезімдері мен құқықтарын басты назарға алады, «татуласуға» шақырады және Қытайдың «сот ісін жүргізбеу» қағидасына негізделген дәстүрлі құқықтық мәдениетіне, сондай-ақ мектептердің білім беру мақсаттарына сай келеді. Қазіргі таңда Қытайдағы мектептерде бұзақылыққа қарсы қалпына келтіретін әділеттілікті қолдану әлі де даму сатысында. Дегенмен, кейбір дәстүрлі білім беру әдістерінде қалпына келтіру әділеттілігінің рухы байқалады. Жақында қабылданған мектептегі бұзақылықты басқару жөніндегі мемлекеттік құжаттар да қалпына келтіретін әділеттілікті енгізуге жаңа мүмкіндіктер береді. Дәстүрлі қалпына келтіретін медиация моделі немесе кездесу моделі теориялық тұрғыда әртүрлі қорқыту жағдайларында қолданылуы мүмкін, әсіресе «шындықты айту», «мүмкіндіктерді кеңейту» және «кешірім мен өтемақыға» назар аударылған жағдайда. Болашақта дәстүрлі кампус мәдениеті мен сынып жетекшілерінің беделі негізінде қалыптасқан қалпына келтіру әділеттілігінің кең мүмкіндіктерін ескере отырып, мектептердегі буллингтің алдын алу және бақылау шаралары одан әрі жетілдірілуі мүмкін. Бұл білім берудің белсенді әдістерін және зиян мен құқық бұзушылықтарға жауап берудің реактивті тәсілдерін күшейту арқылы жүзеге асады.